GR.V – ZAMIERZENIA DYD.– WYCH.- MARZEC 2024r.
TEMATY KOMPLEKSOWE:
- Pogoda marcowa.
- Wiosno, ach to ty!
- Mamy różne charaktery.
- Wielkanoc.
- POGODA MARCOWA. Dzieci:
− określą swój nastrój
− wezmą udział w zabawach słuchowych
− wysłuchają opowiadań Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby „W marcu jak w garncu” oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego „Talent show”
− dowiedzą się, co oznacza powiedzenie „W marcu jak w garncu”
− uzupełnią kalendarz pogody
− poznają literę u, U: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− rozwiążą zagadki
− wysłuchają i nauczą się piosenki „Psotny marzec”
− poznają zwiastuny wiosny − będą doskonalić liczenie
− będą rozwijać myślenie logiczne
− będą rozwijać orientację przestrzenną
− zasieją nasiona i posadza cebulki kwiatów
− dowiedzą się, czego roślina potrzebuje do życia
− dowiedzą się, dlaczego niektóre przedmioty toną, a inne nie
− dowiedzą się, co to znaczy „Ubierać się na cebulkę”
− wykonają pracę plastyczną obrazującą przysłowie „W marcu jak w garncu”
- WIOSNO, ACH TO TY! Dzieci:
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej „Wracamy do Polski”
− wysłuchają i nauczą się piosenki „Wiosenne buziaki”
− wykonają pracę plastyczną „Kolory wiosny”
− poznają literę c, C: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− odkryją zapis cyfrowy liczby 10
− utrwalą wiadomości na temat ptaków powracających do Polski na wiosnę
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− ułożą pocięte zdjęcia ptaków w całość
− dowiedzą się, kim jest ornitolog
− określą, ile jest słów w zdaniach
− będą układać ptaki i kwiaty z figur geometrycznych
− wykonają zadania, używając znaków matematycznych: +, – , = ;
− będą dostrzegać cechy wspólne i różniące dane przedmioty
− powiedzą, w jaki sposób i dlaczego warto dbać o ogród wiosną
− nauczą się rymowanki na pamięć
− będą wyodrębniać pierwsze i ostatnie głoski w słowach
− będą dzielić słowa na sylaby i na głoski
− utrwalą wiadomości na temat obiegu wody w przyrodzie
− utrwalą umiejętność kodowania
- MAMY RÓŻNE CHARAKTERY. Dzieci:
− wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej „Moje emocje”
− rozwiążą zagadki pantomimiczne
− wysłuchają i nauczą się piosenki „To po prostu my”
− będą stosować określenia: długi, krótki, dłuższy, krótszy
− porównają długość przedmiotów
− zapoznają się z literą ł, Ł: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− odpowiedzą na pytania do quizu
− poszerzą wiedzę o emocjach
− odróżnią zachowania pozytywne od zachowań negatywnych
− wypowiedzą się na temat przyjaźni
− dowiedzą się, w jaki sposób działają fundacje charytatywne
− będą puszczać bańki mydlane
− wykonają pracę plastyczną „Przyjacielskie stworki”
− będą rozwijać kreatywność
- WIELKANOC. Dzieci:
− będą doskonalić umiejętność czytania
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej „Gipsowe pisanki”
− obejrzą film o ozdabianiu jaj wielkanocnych
− będą utrwalać poznane litery
− poznają literę j, J: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− będą układać rymy do wybranych słów
− wysłuchają i nauczą się piosenki „Od koszyczka do dyngusa”
− zapoznają się z tradycjami wielkanocnymi
− opowiedzą, jak w ich domach obchodzona jest Wielkanoc − będą rozwiązywać zadania tekstowe
− rozwiążą rebusy fonetyczne
− dowiedzą się, co oznacza termin prima aprilis
− wezmą udział w eksperymentach z jajkami
− będą rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie
− wykonają pracę plastyczną „Śmigus-dyngus”