wiosna

GR.V – ZAMIERZENIA DYD.– WYCH.- MARZEC 2024r.

TEMATY KOMPLEKSOWE:

  1. Pogoda marcowa.
  2. Wiosno, ach to ty!
  3. Mamy różne charaktery.
  4. Wielkanoc.

 

  1. POGODA MARCOWA. Dzieci:

− określą swój nastrój

− wezmą udział w zabawach słuchowych

− wysłuchają opowiadań Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby „W marcu jak w garncu” oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego „Talent show”

− dowiedzą się, co oznacza powiedzenie „W marcu jak w garncu”

− uzupełnią kalendarz pogody

− poznają literę u, U: małą i wielką, drukowaną i pisaną

− rozwiążą zagadki

− wysłuchają i nauczą się piosenki „Psotny marzec”

− poznają zwiastuny wiosny − będą doskonalić liczenie

− będą rozwijać myślenie logiczne

− będą rozwijać orientację przestrzenną

− zasieją nasiona i posadza cebulki kwiatów

− dowiedzą się, czego roślina potrzebuje do życia

− dowiedzą się, dlaczego niektóre przedmioty toną, a inne nie

− dowiedzą się, co to znaczy „Ubierać się na cebulkę”

− wykonają pracę plastyczną obrazującą przysłowie „W marcu jak w garncu”

  1. WIOSNO, ACH TO TY! Dzieci:

− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej „Wracamy do Polski”

− wysłuchają i nauczą się piosenki „Wiosenne buziaki”

− wykonają pracę plastyczną „Kolory wiosny”

− poznają literę c, C: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− odkryją zapis cyfrowy liczby 10
− utrwalą wiadomości na temat ptaków powracających do Polski na wiosnę
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− ułożą pocięte zdjęcia ptaków w całość
− dowiedzą się, kim jest ornitolog
− określą, ile jest słów w zdaniach

− będą układać ptaki i kwiaty z figur geometrycznych
− wykonają zadania, używając znaków matematycznych: +, – , = ;

− będą dostrzegać cechy wspólne i różniące dane przedmioty

− powiedzą, w jaki sposób i dlaczego warto dbać o ogród wiosną

− nauczą się rymowanki na pamięć

− będą wyodrębniać pierwsze i ostatnie głoski w słowach

− będą dzielić słowa na sylaby i na głoski

− utrwalą wiadomości na temat obiegu wody w przyrodzie

− utrwalą umiejętność kodowania

  1. MAMY RÓŻNE CHARAKTERY. Dzieci:

− wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej „Moje emocje”

− rozwiążą zagadki pantomimiczne

− wysłuchają i nauczą się piosenki „To po prostu my”

− będą stosować określenia: długi, krótki, dłuższy, krótszy

− porównają długość przedmiotów

− zapoznają się z literą ł, Ł: małą i wielką, drukowaną i pisaną

− odpowiedzą na pytania do quizu

− poszerzą wiedzę o emocjach

− odróżnią zachowania pozytywne od zachowań negatywnych

− wypowiedzą się na temat przyjaźni

− dowiedzą się, w jaki sposób działają fundacje charytatywne

− będą puszczać bańki mydlane

− wykonają pracę plastyczną „Przyjacielskie stworki”

− będą rozwijać kreatywność

  1. WIELKANOC. Dzieci:

− będą doskonalić umiejętność czytania

− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej „Gipsowe pisanki”

− obejrzą film o ozdabianiu jaj wielkanocnych

− będą utrwalać poznane litery

− poznają literę j, J: małą i wielką, drukowaną i pisaną

− będą układać rymy do wybranych słów

− wysłuchają i nauczą się piosenki „Od koszyczka do dyngusa”

− zapoznają się z tradycjami wielkanocnymi

− opowiedzą, jak w ich domach obchodzona jest Wielkanoc − będą rozwiązywać zadania tekstowe

− rozwiążą rebusy fonetyczne

− dowiedzą się, co oznacza termin prima aprilis

− wezmą udział w eksperymentach z jajkami

− będą rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie

− wykonają pracę plastyczną „Śmigus-dyngus”