tulipany

GR.V – ZAMIERZENIA DYD.– WYCH.- KWIECIEŃ 2024r.

TEMATY KOMPLEKSOWE:

  1. Wiosna na wsi.
  2. Puk, puk. To ja, sztuka.
  3. Dbamy o przyrodę.
  4. Polska- moja ojczyzna.

 

  1. WIOSNA NA WSI. Dzieci:

− określą swój nastrój

− wysłuchają opowiadań Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby pt. „Uparty kogut” oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego pt.„Misja ratunkowa”

− będą dzielić nazwy zwierząt na sylaby i na głoski

− dowiedzą się, co jedzą zwierzęta z gospodarstw wiejskich

− będą rozpoznawać odgłosy zwierząt wiejskich

− poznają literę f, F: małą i wielką, drukowaną i pisaną

− wysłuchają i nauczą się piosenki „Słoneczny dzień”

− poznają różne rodzaje wag

− będą ważyć przedmioty

– określać, co jest cięższe, a co lżejsze

− dowiedzą się, jak nazywają się dzieci zwierząt wiejskich

− dowiedzą się, jakie obowiązki ma rolnik

− wykonają traktory do makiety wiejskiego podwórka

− dowiedzą się, jak wyglądała praca rolnika kiedyś, a jak wygląda dziś

− rozwiążą zagadki

− ułożą historyjkę obrazkową (dowiedzą się, jak powstaje wełniany szalik)

− wykonają pracę plastyczną „Makieta wiejskiego podwórka”

− będą układać zdania z określonymi słowami

 

  1. PUK, PUK. TO JA, SZTUKA. Dzieci:

− będą rozwijać percepcję słuchową

− wysłuchają wierszy Barbary Szelągowskiej pt.”Niedocenione instrumenty”

− dowiedzą się, kim był Fryderyk Chopin

− wysłuchają utworów Fryderyka Chopina

− wykonają obraz do melodii utworu

− wysłuchają i nauczą się piosenki pt. „Jestem wszędzie”

− będą nazywać instrumenty

− odczytają hasło w diagramie

− będą wcielać się w role aktorów

− zapoznają się z polskimi monetami i banknotami

− dowiedzą się, kto pracuje na planie filmowym

− będą wypowiadać się na temat zawodów związanych z filmem

− wezmą udział w zabawie rozwijającej myślenie logiczne

− wykonają obraz ze stopionych kredek świecowych

− wezmą udział w grze w małych zespołach

− wykonają pracę plastyczną „Barwy muzyki”

 

  1. DBAMY O PRZYRODĘ. Dzieci:

− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej „Generał Mamuś”

− wysłuchają i nauczą się piosenki pt. „Nasza planeta Ziemia”

− wykonają pracę plastyczną Dzień Ziemi

− poznają literę ż, Ż: małą i wielką, drukowaną i pisaną

− powiedzą, dlaczego ważne jest ograniczanie zużycia plastiku

− utrwalą zasady segregowania śmieci

− będą układać sekwencję według wzoru (rytmu)

− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie

− wykonają odznakę przyjaciela przyrody

− wypowiedzą się na temat ekologii i bycia ekologicznym

− określą, kiedy jest obchodzony Międzynarodowy Dzień Ziemi

− dowiedzą się, co to jest elektrownia wiatrowa

– rozwiną umiejętność tworzenia kodu

 

  1. POLSKA – MOJA OJCZYZNA. Dzieci:

− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej pt.„Moje miejsce na ziemi” oraz legendy Mariana Orłonia pt.”O Lechu i Białym Orle”

− poznają literę h, H: małą i wielką, drukowaną i pisaną

− poznają charakterystyczne miejsca swojego regionu

− wysłuchają piosenki pt. „Polska – moja ojczyzna” i ją zaśpiewają

− będą rozwijać słownictwo

− dowiedzą się, jakie są polskie symbole narodowe

− poznają flagi państw europejskich

− poznają narzędzia służące do pomiaru płynów

− wykonają doświadczenia związane z mierzeniem objętości płynów

− poznają Syriusza – maskotkę Unii Europejskiej – i hymn UE

− dowiedzą się, jak wygląda flaga Unii Europejskiej

− dowiedzą się, kiedy jest obchodzony Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej

− wysłuchają hymnu Polski

− rozwiążą zagadki

− wykonają pracę plastyczną Flaga Rzeczypospolitej Polskiej

− zapoznają się z mapą Polski