GR.V – ZAMIERZENIA DYD.– WYCH.- KWIECIEŃ 2024r.
TEMATY KOMPLEKSOWE:
- Wiosna na wsi.
- Puk, puk. To ja, sztuka.
- Dbamy o przyrodę.
- Polska- moja ojczyzna.
- WIOSNA NA WSI. Dzieci:
− określą swój nastrój
− wysłuchają opowiadań Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby pt. „Uparty kogut” oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego pt.„Misja ratunkowa”
− będą dzielić nazwy zwierząt na sylaby i na głoski
− dowiedzą się, co jedzą zwierzęta z gospodarstw wiejskich
− będą rozpoznawać odgłosy zwierząt wiejskich
− poznają literę f, F: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− wysłuchają i nauczą się piosenki „Słoneczny dzień”
− poznają różne rodzaje wag
− będą ważyć przedmioty
– określać, co jest cięższe, a co lżejsze
− dowiedzą się, jak nazywają się dzieci zwierząt wiejskich
− dowiedzą się, jakie obowiązki ma rolnik
− wykonają traktory do makiety wiejskiego podwórka
− dowiedzą się, jak wyglądała praca rolnika kiedyś, a jak wygląda dziś
− rozwiążą zagadki
− ułożą historyjkę obrazkową (dowiedzą się, jak powstaje wełniany szalik)
− wykonają pracę plastyczną „Makieta wiejskiego podwórka”
− będą układać zdania z określonymi słowami
- PUK, PUK. TO JA, SZTUKA. Dzieci:
− będą rozwijać percepcję słuchową
− wysłuchają wierszy Barbary Szelągowskiej pt.”Niedocenione instrumenty”
− dowiedzą się, kim był Fryderyk Chopin
− wysłuchają utworów Fryderyka Chopina
− wykonają obraz do melodii utworu
− wysłuchają i nauczą się piosenki pt. „Jestem wszędzie”
− będą nazywać instrumenty
− odczytają hasło w diagramie
− będą wcielać się w role aktorów
− zapoznają się z polskimi monetami i banknotami
− dowiedzą się, kto pracuje na planie filmowym
− będą wypowiadać się na temat zawodów związanych z filmem
− wezmą udział w zabawie rozwijającej myślenie logiczne
− wykonają obraz ze stopionych kredek świecowych
− wezmą udział w grze w małych zespołach
− wykonają pracę plastyczną „Barwy muzyki”
- DBAMY O PRZYRODĘ. Dzieci:
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej „Generał Mamuś”
− wysłuchają i nauczą się piosenki pt. „Nasza planeta Ziemia”
− wykonają pracę plastyczną Dzień Ziemi
− poznają literę ż, Ż: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− powiedzą, dlaczego ważne jest ograniczanie zużycia plastiku
− utrwalą zasady segregowania śmieci
− będą układać sekwencję według wzoru (rytmu)
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wykonają odznakę przyjaciela przyrody
− wypowiedzą się na temat ekologii i bycia ekologicznym
− określą, kiedy jest obchodzony Międzynarodowy Dzień Ziemi
− dowiedzą się, co to jest elektrownia wiatrowa
– rozwiną umiejętność tworzenia kodu
- POLSKA – MOJA OJCZYZNA. Dzieci:
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej pt.„Moje miejsce na ziemi” oraz legendy Mariana Orłonia pt.”O Lechu i Białym Orle”
− poznają literę h, H: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− poznają charakterystyczne miejsca swojego regionu
− wysłuchają piosenki pt. „Polska – moja ojczyzna” i ją zaśpiewają
− będą rozwijać słownictwo
− dowiedzą się, jakie są polskie symbole narodowe
− poznają flagi państw europejskich
− poznają narzędzia służące do pomiaru płynów
− wykonają doświadczenia związane z mierzeniem objętości płynów
− poznają Syriusza – maskotkę Unii Europejskiej – i hymn UE
− dowiedzą się, jak wygląda flaga Unii Europejskiej
− dowiedzą się, kiedy jest obchodzony Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej
− wysłuchają hymnu Polski
− rozwiążą zagadki
− wykonają pracę plastyczną Flaga Rzeczypospolitej Polskiej
− zapoznają się z mapą Polski