GR.V – ZAMIERZENIA DYD.– WYCH.- MAJ 2024r.
TEMATY KOMPLEKSOWE:
- W świecie zwierząt.
- Co w trawie piszczy?
- Moja mama i mój tata.
- Czego dzieci potrzebują do szczęścia?
- W ŚWIECIE ZWIERZĄT. Dzieci:
− określą swój nastrój
− będą układać zdania z określonym wyrazem
− wysłuchają opowiadań Barbary Szelągowskiej pt.„Wybory na króla sawanny” i „Zapłakany Diego”
− dowiedzą się, jakie zwierzęta zamieszkują sawannę
− rozwiążą zagadki
− poznają ciekawostki o zwierzętach
− wysłuchają i nauczą się piosenki pt. „ Zwierzęta na kontynentach”
− wykonają maski słonia
− dowiedzą się, jakie zwierzęta zamieszkują dżunglę
− dowiedzą się, ile miejsca na Ziemi zajmują morza i oceany, a ile lądy
− będą rozwiązywać zadania tekstowe
− dowiedzą się, jakie zwierzęta zamieszkują morza i oceany
− wykonają prace plastyczne: Meduzy, Kolorowe zwierzęta
− będą dzielić wyrazy na głoski
− dowiedzą się, jakie zwierzęta mieszkają na polu, a jakie w lesie
− stworzą plakaty
− będą pracować w grupach − wykonają masażyki na plecach kolegów
- CO W TRAWIE PISZCZY?. Dzieci:
–wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby pt. „Zabawa w chowanego”
− wysłuchają wiersza Martyny Marzec
− będą ćwiczyć liczenie
− wysłuchają i nauczą się piosenki pt. „Wiosna na łące”
− wezmą udział w ćwiczeniach oddechowych
− wezmą udział w quizie
− wykonają eksperymenty
− dowiedzą się, czym jest zielnik
− wykonają pracę plastyczną „Zielnik”
- MOJA MAMA I MÓJ TATA. Dzieci:
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej pt. „Wspólne zainteresowania”
− dowiedzą się, jakie daty w kalendarzu oznaczają Dzień Matki i Dzień Ojca
− rozwiążą zagadki pantomimiczne
− wysłuchają i nauczą się piosenki pt. „ Przygody z rodzicami”
− wypowiedzą się na temat ulubionych wspólnych zajęć z rodzicami
− wykonają ramkę z masy solnej
− będą puszczać bańki mydlane
− będą rysować kolorową kredą
− będą liczyć w dostępnym dla siebie zakresie
− poszerzą wiedzę o członkach rodziny
− obejrzą rodzinne fotografie
− wypowiedzą się na temat swoich rodzin
− będą brać udział w zabawach logopedycznych
− będą brać udział w zabawach konstrukcyjnych
− wykonają pracę plastyczną „Upominki dla mamy i taty”
− wezmą udział w zabawach z rodzicami
- CZEGO DZIECI POTRZEBUJĄ DO SZCZĘŚCIA. Dzieci:
− określą swój nastrój
− będą rozwijać słuch fonematyczny
− wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej pt. „ Dziecięce marzenia”
− wezmą udział w treningu uważności i koncentracji
− wysłuchają i nauczą się piosenki pt. „ Hymn dzieci”
− dowiedzą się, czym jest tolerancja
− wezmą udział w zabawach integracyjnych
− będą rozwijać umiejętność rozwiązywania zadań tekstowych
− będą doskonalić umiejętność przeliczania
− będą bawić się w zabawy dzieci z różnych stron świata
− wykonają eksperyment
− zaznaczą w kalendarzu datę 1 czerwca – Dzień Dziecka
− wezmą udział w grze zręcznościowej
− wykonają pracę plastyczną „Prezent dla przyjaciela”