bez

GR.V – ZAMIERZENIA DYD.– WYCH.- MAJ 2024r.

TEMATY KOMPLEKSOWE:

  1. W świecie zwierząt.
  2. Co w trawie piszczy?
  3. Moja mama i mój tata.
  4. Czego dzieci potrzebują do szczęścia?

 

  1. W ŚWIECIE ZWIERZĄT. Dzieci:

− określą swój nastrój

− będą układać zdania z określonym wyrazem

− wysłuchają opowiadań Barbary Szelągowskiej pt.„Wybory na króla sawanny” i „Zapłakany Diego”

− dowiedzą się, jakie zwierzęta zamieszkują sawannę

− rozwiążą zagadki

− poznają ciekawostki o zwierzętach

− wysłuchają i nauczą się piosenki pt. „ Zwierzęta na kontynentach”

− wykonają maski słonia

− dowiedzą się, jakie zwierzęta zamieszkują dżunglę

− dowiedzą się, ile miejsca na Ziemi zajmują morza i oceany, a ile lądy

− będą rozwiązywać zadania tekstowe

− dowiedzą się, jakie zwierzęta zamieszkują morza i oceany

− wykonają prace plastyczne: Meduzy, Kolorowe zwierzęta

− będą dzielić wyrazy na głoski

− dowiedzą się, jakie zwierzęta mieszkają na polu, a jakie w lesie

− stworzą plakaty

− będą pracować w grupach − wykonają masażyki na plecach kolegów

 

  1. CO W TRAWIE PISZCZY?. Dzieci:

–wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby pt. „Zabawa w chowanego”

− wysłuchają wiersza Martyny Marzec

− będą ćwiczyć liczenie

− wysłuchają i nauczą się piosenki pt. „Wiosna na łące”

− wezmą udział w ćwiczeniach oddechowych

− wezmą udział w quizie

− wykonają eksperymenty

− dowiedzą się, czym jest zielnik

− wykonają pracę plastyczną „Zielnik”

 

  1. MOJA MAMA I MÓJ TATA. Dzieci:

− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej pt. „Wspólne zainteresowania”

− dowiedzą się, jakie daty w kalendarzu oznaczają Dzień Matki i Dzień Ojca

− rozwiążą zagadki pantomimiczne

− wysłuchają i nauczą się piosenki pt. „ Przygody z rodzicami”

− wypowiedzą się na temat ulubionych wspólnych zajęć z rodzicami

− wykonają ramkę z masy solnej

− będą puszczać bańki mydlane

− będą rysować kolorową kredą

− będą liczyć w dostępnym dla siebie zakresie

− poszerzą wiedzę o członkach rodziny

− obejrzą rodzinne fotografie

− wypowiedzą się na temat swoich rodzin

− będą brać udział w zabawach logopedycznych

− będą brać udział w zabawach konstrukcyjnych

− wykonają pracę plastyczną „Upominki dla mamy i taty”

− wezmą udział w zabawach z rodzicami

 

  1. CZEGO DZIECI POTRZEBUJĄ DO SZCZĘŚCIA. Dzieci:

− określą swój nastrój

− będą rozwijać słuch fonematyczny

− wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej pt. „ Dziecięce marzenia”

− wezmą udział w treningu uważności i koncentracji

− wysłuchają i nauczą się piosenki pt. „ Hymn dzieci”

− dowiedzą się, czym jest tolerancja

− wezmą udział w zabawach integracyjnych

− będą rozwijać umiejętność rozwiązywania zadań tekstowych

− będą doskonalić umiejętność przeliczania

− będą bawić się w zabawy dzieci z różnych stron świata

− wykonają eksperyment

− zaznaczą w kalendarzu datę 1 czerwca – Dzień Dziecka

− wezmą udział w grze zręcznościowej

− wykonają pracę plastyczną „Prezent dla przyjaciela”