GR.V – ZAMIERZENIA DYD.– WYCH.- CZERWIEC 2024r.
TEMATY KOMPLEKSOWE:
- Lato, lato, lato czeka.
- Wkrótce wakacje.
- Zwiedzamy świat.
- LATO, LATO, LATO CZEKA. Dzieci:
− wysłuchają opowiadań Barbary Szelągowskiej „O Maćku, który tropił lato” oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego „Zgubiona bransoletka Zoi”
− ułożą wyrazy z rozsypanek literowych
− przygotują pracę plastyczną „Pierwszy dzień lata”
− dowiedzą się, jakie owoce dojrzewają latem
− wysłuchają i nauczą się piosenki „Lato na lotni”
− będą rozwijać umiejętność dodawania i odejmowania
− wezmą udział w zabawie słowotwórczej
− będą podawać skojarzenia do wyrazów
− będą rozwiązywać zagadki
− zaprojektują podwórko według podanego planu
− wykonają prace plastyczne „Moje idealne okulary”, „Moda letnia”
− wymyślą swoje rymowanki
− dowiedzą się, jak zabezpieczyć się przed promieniowaniem słonecznym
− zorganizują przedszkolny pokaz mody
- WKRÓTCE WAKACJE. Dzieci:
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej „Przygotowania do wyjazdu”
− określą swój nastrój
− wysłuchają i nauczą się piosenki „Lato na wakacjach”
− wykonają pracę plastyczną „Nadszedł czas pożegnania”
− dowiedzą się, jakimi środkami transportu można udać się na wakacje
− powiedzą, co przyda im się na wakacjach w górach, nad morzem, nad jeziorem i w lesie
− wysłuchają nagrania odgłosów wydawanych przez różne środki lokomocji
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wykonają mapę skojarzeń
− wskażą przedmioty potrzebne na wyprawy nad morze i w góry
− zapoznają się z zasadami bezpieczeństwa, których należy przestrzegać podczas wakacji
− wykonają wydzierankę
− będą rozwiązywać zadania matematyczne
- ZWIEDZAMY ŚWIAT. Dzieci:
− wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej „Marzenia małego podróżnika”
− określą swój nastrój
− wysłuchają i nauczą się piosenki „W biurze podróży”
− wykonają pracę plastyczną „Wymarzona podróż”
− dowiedzą się, z jakimi państwami sąsiaduje Polska
− poznają flagi różnych państw
− dowiedzą się, co oznacza słowo podróżować
− określą, jakie miejsca w Europie i na świecie są warte zobaczenia
− będą liczyć w dostępnym dla siebie zakresie
− dowiedzą się, jakie tańce są charakterystyczne dla danych państw
− określą, jak witają się ludzie w różnych państwach
− poznają kilka słów w obcych językach
− poznają potrawy pochodzące z różnych krajów
− dowiedzą się, co to jest biuro podróży
− stworzą ofertę wycieczki
− utrwalą umiejętność kodowania
– wezma udział w uroczystości POŻEGNANIA PRZEDSZKOLA