pożegnanie

GR.V – ZAMIERZENIA DYD.– WYCH.- CZERWIEC 2024r.

TEMATY KOMPLEKSOWE:

  1. Lato, lato, lato czeka.
  2. Wkrótce wakacje.
  3. Zwiedzamy świat.

 

  1. LATO, LATO, LATO CZEKA. Dzieci:

− wysłuchają opowiadań Barbary Szelągowskiej „O Maćku, który tropił lato” oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego „Zgubiona bransoletka Zoi”

− ułożą wyrazy z rozsypanek literowych

− przygotują pracę plastyczną „Pierwszy dzień lata”

− dowiedzą się, jakie owoce dojrzewają latem

− wysłuchają i nauczą się piosenki „Lato na lotni”

− będą rozwijać umiejętność dodawania i odejmowania

− wezmą udział w zabawie słowotwórczej

− będą podawać skojarzenia do wyrazów

− będą rozwiązywać zagadki

− zaprojektują podwórko według podanego planu

− wykonają prace plastyczne „Moje idealne okulary”, „Moda letnia”

− wymyślą swoje rymowanki

− dowiedzą się, jak zabezpieczyć się przed promieniowaniem słonecznym

− zorganizują przedszkolny pokaz mody

 

  1. WKRÓTCE WAKACJE. Dzieci:

− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej „Przygotowania do wyjazdu”

− określą swój nastrój

− wysłuchają i nauczą się piosenki „Lato na wakacjach”

− wykonają pracę plastyczną „Nadszedł czas pożegnania”

− dowiedzą się, jakimi środkami transportu można udać się na wakacje

− powiedzą, co przyda im się na wakacjach w górach, nad morzem, nad jeziorem i w lesie

− wysłuchają nagrania odgłosów wydawanych przez różne środki lokomocji

− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie

− wykonają mapę skojarzeń

− wskażą przedmioty potrzebne na wyprawy nad morze i w góry

− zapoznają się z zasadami bezpieczeństwa, których należy przestrzegać podczas wakacji

− wykonają wydzierankę

− będą rozwiązywać zadania matematyczne

 

  1. ZWIEDZAMY ŚWIAT. Dzieci:

− wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej „Marzenia małego podróżnika”

− określą swój nastrój

− wysłuchają i nauczą się piosenki „W biurze podróży”

− wykonają pracę plastyczną „Wymarzona podróż”

− dowiedzą się, z jakimi państwami sąsiaduje Polska

− poznają flagi różnych państw

− dowiedzą się, co oznacza słowo podróżować

− określą, jakie miejsca w Europie i na świecie są warte zobaczenia

− będą liczyć w dostępnym dla siebie zakresie

− dowiedzą się, jakie tańce są charakterystyczne dla danych państw

− określą, jak witają się ludzie w różnych państwach

− poznają kilka słów w obcych językach

− poznają potrawy pochodzące z różnych krajów

− dowiedzą się, co to jest biuro podróży

− stworzą ofertę wycieczki

− utrwalą umiejętność kodowania

–  wezma udział w uroczystości POŻEGNANIA PRZEDSZKOLA